1956 Ford Fairlane V8 Town Sedan
Kenmerken
Beschrijving
Ford Fairlane Town Sedan
Bouwjaar: 30-6-1956
De auto is APK vrij en wegenbelasting vrij in Nederland én toegestaan in alle milieuzones omdat het een antiek voertuig betreft.
Motor : 4.8 liter (dit is de originele motor, type "Thunderbird" de spatbord emblemen lezen ook het woord "thunderbird" , niet te verwarren met een "Ford Thunderbird"....dit type motor heette simpelweg zo in 1956.)
De motor heeft 149KW vermogen wat omgerekend ruim 200 PK is.
Transmissie : 3 traps Ford-O-Matic
VIN : M6RT 112130
M= engine code: V8 292 cubic inch
6= bouwjaar 1956
R= production plant: San José
T=Town Sedan
Production code: nummer 11.709e die van de band rolde.
Kleur: HE = Colonial White
De Ford is actief verzekerd en wordt gebruikt voor dagelijks verkeer als de zon schijnt en is in zeer goed onderhouden conditie.
Bij slecht weer staat hij altijd binnen.
De vorige Nederlandse eigenaar reedt jarenlang trouwerijen/bruiloften met de Fairlane (zie laatste foto).
De Ford is in het voorjaar van 1989 geïmporteerd uit het zonnige California alwaar hij ooit gerestaureerd is.
Letterlijk alles is toen vervangen aan de auto en/of gereviseerd.
Om wat op te noemen:
-motor revisie
-transmissie revisie
-aandrijfas revisie
-4 nieuwe banden
-Nieuwe accu
-Nieuwe filters
-Nieuwe aluminium brandstoftank inclusief zender.
-nieuw uitlaatsysteem
-Radiateur revisie
-splinternieuwe degelijke Borgeson stuurbekrachtiging installatie (stuurt vederlicht)
-bladveren pakket nieuw
-interieur compleet vervangen van tapijt tot hemelbekleding.
Kofferbak is prachtig met stof bekleed inclusief mooie reservewiel hoes (reservewiel is zeer mooi en de originele krikset ligt er achter ingepakt opgeborgen.
-carrosserie was ook compleet gerestaureerd, lak ziet er nog steeds goed uit, is op een paar plekjes bij getipt over de jaren, maar niet noemenswaardig maar heeft gebruikssporen opgelopen. Zie ook de vele foto's.
-Onderzijde van de Ford is in zeer goede staat, solide, geen roest.
-Chassis in zeer goede conditie.
-alle weather seals zijn toen ook vervangen
Chroom is best redelijk goed met normale veroudering , is wat aangeslagen na 69 jaar. De vier wieldoppen zijn origineel aan de auto en zeer mooie conditie, de velgen zijn ooit ook opnieuw gespoten.
In het kort is het een oudere restauratie te noemen die er nog steeds heel goed uitziet.
Motor en transmissie tonen geen sporen van excessieve lekkage.
Wellicht zweet de Ford soms een druppeltje maar hij houdt zijn vloeistoffen goed binnen.
De vorige eigenaar wou zeker zijn dat hij nooit zou moeten zoeken naar een onderdeeltje voor de Ford en had derhalve ALLE slijtagedelen die in de toekomst misschien ooit vervangen moesten worden,er nieuw bijbesteld voor de zekerheid.
Op de laatste foto's ziet u de enorme hoeveelheid splinternieuwe onderdelen die allemaal op chassisnummer origineel zijn besteld bij een klassieke Ford onderdelen leverancier in de USA.
Het betreft:
-Alle ophanging bushings nieuw.
-Ruitenwissers nieuw.
-Aandrijfriemen nieuw.
-Alle (contact) sloten nieuw.
-Hoofdremcilinder nieuw.
-Alle 4 remcilinders voor de 4 remmen nieuw.
-Motor en transmissie olie keerringen.
-Stabilisator stang rubber set nieuw.
-Remslangen nieuw (voorremmen links rechts plus slang naar de achteras, inclusief koperen ringetjes).
-Alle remschoenen nieuw inclusief álle montage hardware en veren.
-1 nieuw spruitstuk.
-Alle pakkingen.
-Alle 4 wiellagers inclusief 2 stof dopjes en 2 splitpennen.
-Verdelerkap nieuw.
-Rotor nieuw.
-Bougiekabel set nieuw.
-Condensator nieuw.
-Contactpunten nieuw.
-8 Champion bougies nieuw.
De auto is natuurlijk te bezichtigen op afspraak alvorens u biedt,dit is geen enkel probleem voor mij en ik moedig dit aan.
Als de auto naar een ander land verkocht wordt,organiseer ik voor €100 de export documenten waarmee u de Ford eenvoudig in uw land op kenteken kunt zetten. Ik heb hier ervaring mee.
Transport moet u in principe zelf regelen maar ik kan u een transporteur adviseren.
Ik zal een betaalbare optie kunnen vinden.